Zarządzanie czasem jako cecha dobrego managera
Autorem artykułu jest Adam Rej
Menadżerowie to osoby, które powinny być bardzo dobrze wykształcone w swoim zawodzie. Sama wiedza to jednak nie wszystko, dlatego też wielu menadżerów musi trenować zdobywanie swoich umiejętności na co dzień.
Zarządzanie czasem jest jedną z najważniejszych umiejętności dobrego menadżera. Zwykli ludzie zdają sobie sprawę z tego, że brak jakiejkolwiek hierarchii w naszym codziennym życiu, doprowadzi do powodowania stresu, jednak często się tym nie przejmują.
Menadżer jednak, to osoba, która przede wszystkim powinna być odporna na wszelakie sytuacje związane ze stresem. Nie może więc on lekceważyć tego zagadnienia. Dlatego według mnie, najważniejszym czynnikiem dobrego menadżera jest zdecydowanie umiejętność zarządzania swoim czasem. Odpowiednie planowanie swoich działań to podstawa właściwego zarządzania czasem i organizowania najważniejszych czynności do wykonania.
Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest stworzenie własnego notatnika, w którym zamieścimy wszelakie informacje na temat tego, co i kiedy mamy robić. Może mieć on formę elektroniczą, obecnie na rynku jest dostępnych wiele form różnych organizerów, zarówno płatnych jak i darmowych. te płatne zazwyczaj mają darmowy 'trial' czyli okres 30 dni, w których możemy wypróbować ich działanie i zdecydować, czy nam odpowiadają. Jest to niezbędne narzędzie każdego dobrego menadżera. Dzięki niemu, mamy pewność bardziej efektywnego i skutecznego działania w każdym jego aspekcie.
Również dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu swoich działań mamy możliwość walki ze stresem, który jest nieodłącznym aspektem życia na stanowisku kierowniczym. Dzięki odpowiedniemu zaplanowania swoich działań, możemy w odpowiedni sposób dobrać strategię swoich działań. Poprawia to jasność myślenia, motywację i skuteczność.
---Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Co do zarządzania sobą w czasie i zarządzania firmą - oprogramowanie to właśnie to, co sprawiło, że firma zyskała ogrom czasu. Zaopatrzenie się w dobry moduł CRM czy pakiet mała księgowość sprawiły, że nawet takie rzeczy jak zamknięcie miesiąca - vat r przebiega o wiele sprawniej niż wcześniej. A dodatkowy czas to przecież dodatkowe możliwości.
OdpowiedzUsuń